duminică, 13 martie 2016

Revizia tehnică sezonieră

Se execută la trecerea dintr-un sezon în altul: la sfârșitul toamnei (în lunile octombrie și noiembrie), și la începutul primăverii (în lunile martie și aprilie). Cea mai importantă este cea de toamnă când autovehiculul trebuie sa fie pregătit pentru funcționarea pe timp de iarnă (condiții grele și solicitante pentru mașină).
Cele mai importante și de bază lucrări din cadrul reviziei de toamnă sunt:
  • verificarea densității lichidului de răcire, și schimbarea acestuia dacă se impune sau dacă au trecut 2 ani de la folosință;
  • verificarea cu mare atenție a furtunurilor și colierelor de strângere, a gradului de îmbâcsire al radiatorului între lamelele radiatorului prin care trece curentul de aer;
  • verificarea tensiunii de încărcare a acumulatorului cu verificarea densității și a nivelului electrolitului din acesta, starea și strângerea bornelor;
  • verificarea funcționării jaluzelelor radiatoarelor și funcționarea corectă a termostatului;
  • verificarea bujiilor de incandescență și înlocuirea tuturor dacă este necesar;
  • schimbarea filtrului de combustibil;
  • schimbarea anvelopelor cu cele de iarnă, măsurarea presiunii de umflare și echilibrarea lor;
  • schimbarea lichidului pentru spălarea parbrizului și a lunetei cu unul cu punctul de îngheț cât mai ridicat;
  • schimbarea lamelor ștergătoarelor;
  • ungerea yalelor și a închizătorilor ușilor cu soluții speciale pentru lubrifiere și evitare a înghețului;
  • tratarea chederelor ușilor cu ulei siliconic – se evită îmbătrânirea (coacerea) și lipirea de caroserie în timpul înghețurilor;
  • se va alimenta cu combustibil recomandat pentru sezonul rece, iar folosirea aditivilor pentru un tratament este foarte eficientă;
  • se schimbă obligatoriu filtrul de habitaclu și se verifică funcționarea corectă a sistemului de încălzire și dezaburire;
  • este necesară echiparea cu lanțuri, scule pentru dezăpezire, chiar și cu o pătură groasă, dacă condițiile atmosferice și de drum le impun, astfel că folosirea lor va fi eficientă;
  • se recomandă existența unei cantități mai mari de combustibil în rezervor pentru evitarea formării brumei pe suprafața rezervorului din cauza creșterii temperaturii combustibilului, dar și pentru a evita situația neplăcută de a rămâne fără combustibil din cauza unor blocaje pe traseu.
În cadrul reviziei sezoniere de primăvară se execută aceleași lucrări ca și la Revizia tehnică de gradul I (Rt 1), dar se completează cu câteva lucrări în plus, cum ar fi:
  • spălarea caroseriei, în special a șasiului și a zonelor vulnerabile din jurul roților. Pe timp de iarnă se folosesc soluții foarte corozive pentru antiderapare, ce duc cu timpul la degradarea caroseriei și a celorlalte componente. Se remediază unele vătămări ale stării caroseriei dacă se impune;
  • schimbarea tipului de anvelope - trecerea la anvelope de vară (sau mixte dacă se impune);
  • verificarea atentă a sistemului de răcire al motorului, în special starea ventilatoarelor de răcire și uzura curelelor de transmisie ce antrenează, la unele tipuri de motoare, pompa de apă;
  • verificarea sistemului de aer condiționat sau clima, în special presiunea din instalație și, totodată, igienizarea acestui sistem, folosindu-se doar soluții și metode recomandate de producător;
  • trecerea la folosirea lichidului de spălare parbrize pentru vară și verificarea stării ștergătoarelor de parbriz, care s-ar putea să fi suferit degradări pe perioada de iarnă;
  • ungerea și întreținerea balamalelor și a sistemelor de închidere;
  • verificarea atentă a stării direcției și a suspensiei. Această revizie nu este una laborioasă precum revizia sezonieră de toamnă, dar are o mare importanță în menținerea autovehiculului în stare perfectă de funcționare, și mai ales, creșterea fiabilității acestuia.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu