duminică, 13 martie 2016

Revizia tehnică de gradul I

Revizia tehnică de gradul Irecomandată la fiecare 10.000 km

a. Motor:
    Se execută lucrări de verificare și întreținere:
  • schimbul de ulei de motor, cu respectarea recomandărilor impuse de către producător, adică cantitatea și tipul de ulei cu caracteristicile acestuia pentru tipul constructiv al motorului;
  • schimbarea filtrului de ulei, element important în prevenirea uzurii motorului și a defectării compresorului turbo;
  • schimbarea filtrului de aer, foarte important atunci când autovehiculul suportă condiții grele de exploatare și medii poluate cu suspensii grele în aerul aspirat;
  • schimbarea filtrului de combustibil – obligativitate de schimbare mai ales în cadrul reviziei sezoniere de toamnă;
  • schimbarea filtrului de habitaclu – se ia în considerare felul de exploatare și condițiile în care a avut loc aceasta;
  • lucrări de verificare și remediere, cum ar fi:
    • scurgerile de lichide de la sistemele de ungere, răcire și direcție; aici se va executa umplerea la nivel cu lichidele necesare, respectându-se în mod OBLIGATORIU cele recomandate de către producător;
    • etanșeitatea sistemului de admisie, în special tubulaturile ce asigură supraalimentarea sub presiune al acestui sistem (sistem turbo);
    • etanșeitatea sistemului de evacuare și sistemului EGR;
    • etanșeitatea sistemului de producere al vidului, pompa de vid, furtune, conducte, rezervor de vid și racorduri, inclusiv electroventile, supape de acționare ale diferiților actuatori și a pompei servofrână;
    • etanșeitatea sistemului de alimentare cu combustibil, inclusiv etanșeitatea injectoarelor pe chiulasă sau alte corpuri;
    • etanșeitatea sistemului de exhaustare a gazelor de ardere, galeria de evacuare, racord evacuare turbo, racord flexibil, catalizator, filtrul de particule (cu sistemul de supraveghere), tubulaturi și tobe;
    • starea instalației electrice a motorului, a protecției împotriva frecării, cleme de fixare, conexiuni și mufe de cuplare;
    • starea curelelor de transmisie, a pompei de injecție și a curelei de distribuție sau a lanțului unde e cazul;
    • se măsoară tensiunea de încărcare a bateriei;
    • se verifică nivelele de ulei din sistemele de transmisie, cutia de viteze, reductoare și diferențiale;
    • se citesc și se șterg codurile de eroare (după o prealabilă arhivare a acestora, dacă sunt) din unitatea de comandă, se verifică parametrii de funcționare ai motorului și ale celorlalte sisteme;
    • resetarea funcției de afișare SERVICE.
b. Suspensia:
    Se execută lucrări de verificare și remediere:
  • starea suporților pentru arcuri cu elementele elastice aferente;
  • starea elementelor elastice ale brațelor și ale axei spate;
  • starea amortizoarelor și a chitului de protecție;
  • jocurile pivoților și ale articulațiilor sistemului stabilizator de rulare;
  • starea sistemului de rulare, rulmenți și anvelope (presiune, deformări, vătămări, măsurarea uzurii suprafeței de rulare și echilibrarea lor după caz).
c. Direcția și sistemul de frânare:
    Se execută lucrări de verificare și remediere:
  • jocurile casetei de direcție și ale articulațiilor de la casetă;
  • jocurile coloanei volan;
  • starea elementelor de protecție, burdufuri și ecrane termice de protecție în zona tubulaturii de evacuare;
  • starea de curățenie a volanului;
  • starea pompei principale de frânare, a pompei ABS, a conductelor, furtunelor de legătură, etrierilor, discurilor de frână, cilindrilor și a tamburilor de frână;
  • eficacitatea frânei de staționare;
  • scurgerile de lichid;
  • starea pompei pentru servodirecție, împreună cu verificarea conexiunilor electrice în funcție de tipul de asistare al direcției (electrică, electrohidraulică sau hidraulică).
d. Caroseria:
    Se execută lucrări de verificare și întreținere:
  • starea caroseriei, deformări și coroziuni;
  • starea suporților pentru sistemul de alimentare cu combustibil, conductelor și etanșeitatea rezervorului (inclusiv a celui pentru aditiv, în cazul dotării cu filtru de particule);
  • starea suporților de fixare a sistemului de evacuare al gazelor arse;
  • starea sistemelor de închidere și deschidere al ușilor (inclusiv cel de asigurare antiefracție), balamale, yale, mânere și dispozitive automate de închidere-deschidere;
  • starea funcțională a geamurilor laterale, trapei și a pavilionului (pentru decapotabile);
  • starea sistemului de spălare al parbrizului față și al lunetei spate;
  • starea funcționării sistemului de dezaburire față și spate;
  • starea funcționării sistemului de semnalizare al direcției de mers, al lămpii stop și al lămpii de mers înapoi;
  • starea sistemului de iluminare, staționare și a lămpii suplimentare pentru ceață (față și spate);
  • starea sistemului de încălzire și ventilație;
  • curățarea interiorului și a portbagajului;
  • starea roții de rezervă și a dispozitivelor pentru ridicat;
  • starea triunghiurilor reflectorizante, a extinctorului și valabilitatea trusei medicale;
  • starea de fixare și reglare a scaunelor;
  • starea de fixare și asigurare a centurilor de siguranță;
  • starea de funcționare a sistemului audio-video și de navigație;
  • starea prizelor de alimentare cu tensiune pentru alți consumatori.
Rezultatele unei revizii de gradul I sunt edificatoare și reduc foarte mult posibilitatea apariției unei defecțiuni neprevăzute. În plus, ajută și la realizarea unui plan de reparații pentru viitoarea revizie, putându-se evalua din timp necesarul de piese și costuri pentru reparații Revizia de gradul I duce la creșterea fiabilității autovehiculului, utilizării lui în condiții de maximă siguranță și răspunderii eficiente la comenzi. După efectuarea succesivă a 3 revizii de gradul I, se va executa revizia de gradul II.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu