duminică, 13 martie 2016

Revizia tehnică de gradul II

Revizia tehnică de gradul IIrecomandată la fiecare 30 000 km

Această revizie necesită lucrări mai laborioase ce implică: demontări, curățări, reglări, schimbări de piese și efectuarea unor teste aproape la toate sistemele.
Se execută toate lucrările ca și în cadrul reviziei de gradul I, plus următoarele:
  • se demontează și se curăță senzorii care din construcție sunt magnetici (senzorul Hall, de la axul arborelui cotit și arborele cu came);
  • se demontează și se curăță clapeta de accelerație, regulatorul de mers în gol, supapa EGR, supapa de reglare a încărcării admisiei (numai acele care au) și clapeta opritor;
  • se schimbă bujiile (la motoarele cu aprindere prin scânteie);
  • se măsoară compresia motorului;
  • se verifică jocul axului turbocompresorului și starea paleților;
  • se demontează și se curăță debitmetrul de aer și senzorul de temperatură al aerului din galeria de admisie;
  • se schimbă lichidul de răcire dacă acesta este folosit de mai mult de 2 ani, curățându-se racordurile furtunurilor din sistem dacă acestea prezintă oxidări în acea zonă;
  • se schimbă toate conductele și furtunurile ce prezintă o stare avansată de uzură și degradare;
  • se înlocuiește cureaua de transmisie ce antrenează generatorul electric, pompa hidraulică a servodirecției, compresorul pentru aer condiționat și altele;
  • se schimbă tot ansamblul distribuției, numai dacă s-a realizat numărul de km parcuși (periodicitate recomandată de fiecare producător în parte, fiind diferită de la un tip de motor la altul);
  • se schimbă lichidul de frână o dată la 4 ani sau în funcție de rezultatul analizei acestuia;
  • se verifică și se schimbă plăcuțele de frână sau saboții de frână; după caz, se reglează distanța dintre saboți și butuc;
  • se ung toate balamalele ușilor și yalele;
  • se face igienizarea sistemului de climă;
  • se verifică îmbătrânirea sondei lambda de control și se schimbă dacă e necesar;
  • se verifică eficacitatea catalizatorului, gradul de încărcare al filtrului de particule și cantitatea de aditiv din rezervorul aferent acestuia;
  • se verifică starea burdufurilor de protecție și se schimbă cele care sunt îmbătrânite sau care prezintă fisuri ce pot duce la ruperea lor;
  • se citesc și se șterg codurile de eroare, se analizează parametrii de funcționare ale tuturor sistemelor și se fac setările de bază dacă e necesar;
  • în mod obligatoriu se efectuează permutarea anvelopelor și verificarea geometriei direcției;
  • se verifică încărcarea instalației de climă și se efectuează reparaţia eventualelor scurgeri.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu